17 February 2018

Cara Yang Betul Memakai Serum - Delia Gold Serum

Cara Yang Betul Memakai Serum - Delia Gold Serum | Assalamualaikum, kulit berminyak merupakan masalah utama Unni, lebih-lebih lagi bagi seorang gadis berpurdah yang aktiviti melakukan aktiviti Outdoor. Bukan itu sahaja bekas jerawat pun makin banyak. Walalupun  rajin cuci muka, scrub seminggu dua kali, dan tidak lupa pelembab pagi dan malam.Namun itu saja tidak cukup.

Allhamdulilah pelancaran Produk Oleh Puan Sarzielawatie Samad telah memperkenalkan Unni dengan sebuah produk yang boleh membantu mengatasi masalah kulit berminyak dan bekas jerawat. Ia memberikan lebih banyak lagi kebaikan untuk kulit dengan hanya menambahkan satu produk ke dalam ritual perawatan kulit wajah iaitu serum wajah.

Cara Yang Betul Memakai Serum - Delia Gold Serum

Serum wajah adalah sebotol kecil gel eliksir berwarna jernih, bertekstur ringan, dan bebas minyak. Sebotol serum mengandung sejumlah bahan aktif ( vitamin hingga antioksidan) yang bertujuan untuk menembusi ke bahagian terdalam kulit muka lebih cepat, mudah, dan merata daripada pelembap wajah biasa. Namun dalam pemakaian serum wajah perlulah dengan cara dan teknik yang betul agak kesan lebih cepat dan mengelakkan pembaziran.

Cara Yang Betul Memakai Serum


Untuk menggunakan serum wajah, kamu hanya perlu menggunakan 1-2 titis kecil cairan serum dan ratakan pada seluruh bahagian wajah dan leher, terutama bahagian yang bermasalah dua kali sehari ( pagi dan malam  ). Serum tidak akan bekerja efektif jika kamu berlebihan atau salah dalam menggunakannya.

Panduan Memakai Serum
  1. Cuci muka seperti biasa, bilas dengan air kalau boleh menggunakan air suam kemudian keringkan.
  2. Bersihkan wajah kalau boleh guna la toner bagi menanggalkan kotoran dan kulit mati yang degil. Ia juga membantu dalam menyeimbangkan pH kulit. Tunggu 1-2 minit sampai kulit dalam keadaan masih lembap, namun tidak terlalu basah dari toner.
  3. Segera aplikasikan serum. Kulit yang lembap lebih mudah ditembusi daripada dalam keadaan kulit yang kering. Aplikasikan serum pada telapak tangan terbuka, bukan dengan jari, untuk lebih efisien melepaskan bahan-bahan aktif serum ke dalam kulit. Tunggu 2-3 minit.
  4. Selesai, kamu boleh memakai meneruskan dengan memakai krim muka da sebagainya.

Pemakaian serum muka secara teratur dan betul akan membuatkan muka kita menjadi lebih lembab, tekstur kulit muka pun semakin cantik dan menyamarkan bintik-bintik hitam pada wajah.Bukan itu sahaja,  tanda-tanda penuaan pada muka kita pun secara perlahan-lahan akan pudar. Pemilihan serum yang sesuai untuk wajah juga perlu di utamakan.

Delia Gold Serum Pilihan Terbaik Untuk Wajah


Bila ingin kan kulit wajah yang betul-betul sihat, Delia Gold Serum merupakan serum yang terbaik untuk wajah. Bukan sahaja untuk mengatasi kulit berminyak namun ia turut membantu masalah kulit wajah yang kering, jerawat, mengurankan garis/kedutan halus pada wajah dan kerosakkan wajah, kulit kusam dan tak bermaya, megurangkan tanda penuaan dan kulit kelihatan  halus dan berseri. Serum ini juga sesuai di gunakan oleh golongan lelaki.

Cara Yang Betul Memakai Serum - Delia Gold Serum


Antara kelebihan Delia Serum

ARBUTIN - Kandungan Arbutin yang mempunyai manfaat seperti berikut (seperti i katakan diatas, ianya adalah selamat)
  • Agen pemutih dan pencerah yang selamat
  • Memperbaiki pigmentasi
  • Kaedah terbaik untuk mengurangkan parut jerawat
  • Anti penuaan
  • UVB
  • Anti inflamasi
  • Melindungi kulit daripada kerosakan akibat radikal bebas
  • Paling cepat menyerap dan tiada kesan toksik

Kenapa perlu guna Delia Gold Serum?

Mampu membantu menghilangkan garis-garis halus, kedutan dan juga bintik-bintik hitam di muka. Serum diperbuat daripada bahan aktif, yang mana molekul-molekul kecil yang terkandung di dalam serum membuatnya menjadi lebih mudah diserap ke dalam kulit. Ini juga mudah di mana kemana-mana, yang paling best senang di mana ketika sedang melakukan aktiviti Outdoor.

Cara Yang Betul Memakai Serum - Delia Gold Serum

Dengan erti kata lain, serum dapat membantu meremajakan kulit agar kelihatan sentiasa muda dan bebas daripada masalah kulit. Impian anda untuk mempunyai kulit sehalus bayi mampu tercapai dengan penggunaan serum.

Selain daripada pelancaran Produk Delian Gold Serum, Puan Sarzielawatie Samad  turut melancarkan satu lagi produk kecatikan dalaman wanita iaitu Sis Perapat. Sebuah produk penjagaan Miss V dan boleh merapat Miss V yang Longgar, namun bukan hanya sesuai digunakan untuk orang yang sudah berkahwin, anak dara pun sesuai mengunakan kerana mempunyai kelebihan yang yang selain merapatkan Miss V.

Cara Yang Betul Memakai Serum - Delia Gold Serum

Pelancaran 2 produk ini dilancarakan di di Hotel Ming Garden  Kota Kinabalu, Sabah baru-baru ini oleh Puan Sarzielawatie Samad Beliau merupakan Pengasas Produk Sis Delia juga Pengurus Del Billionare Sdn.Bhd. yang berasal dari Sabah Negeri Dibawah Bayu. Beliau memrupakan seorang yang berkeyakinan tinggi dan sentiasa berwajah ceria dalam azam mencari rezeki yang halal dan terus mengeluarkan produk yang di yakinan keberkesanannya.

Cara Yang Betul Memakai Serum - Delia Gold Serum
Majlis pelancaran ini juga turut di hadiri oleh rakan-rakan blogger yang lain

Untuk maklumat lanjut tentang produk dan sebarang pembelian boleh terus hubungi

WhatsApp
010-9377805

Laman web






4 comments:

  1. hi. jom la join n meriahkan segmen GA kt sini

    http://www.raydahalhabsyi.com/2018/02/wonderful-march-giveaway-by-raydah.html

    ReplyDelete
  2. rupanya ada cara ye pakai serum ni. ingatkan tepek je kat muka. good sharing unni

    ReplyDelete
  3. Thanks , I have recently been searching for information about this subject for a long time and yours is the best I have discovered so far. But, what concerning the bottom line? Are you positive about the supply?
    24k gold serum in lahore

    ReplyDelete

Assalamualaikum Kamu, TQ sudi singgah.. Sila tingalkan jejak kamu yer, agar tak hilang dari RADAS dan maaf jika tak sempat membalas comment, saya akan membalas kunjungan anda ^_^