23 March 2017

Aku Menjadi Niqabis

﷽‎ 

Part 3 : Kisah Tentang Aku

Dulu,
aku hanya seorang gadis,
aku hanya seorang wanita,
aku hanya seorang perempuan.

Seorang gadis,
yang hanyut dengan
dunia sementara.

Seorang wanita,
yang leka dengan
cinta manusia.

Seorang perempuan,
yang lupa dengan
kewujudan Allah.

Namun,
hati ini kosong,
hati ini sedih,
hati ini kecewa,
kerana hidup tanpa Allah.

kini,
aku mencari Allah,
aku ingin menjadi muslimah,
muslimah yang patut akan syariat Allah.

Tudung labuh,
aku  melabuhkan tudung,
tanda aku seorang muslimah,
tanda aku takut akan azab Allah.

Namun,
aku masih lemah,
lemah dengan dunia,
lemah dengan godaan,
lemah dengan nafsu.

Menjadi niqabis,
aku memilih berniqab,
tanda aku tak ingin menjadi lemah,
tanda aku ingin mendidik akhlak.

Menjadi niqabis,
agar aku tahu erti kesabaran,
agar aku tahu erti ketabahan,
agar aku tahu erti pejuangan.

Menjadi niqabis,
mengajar aku erti malu,
mengajar aku erti tawaduk,
mengajar aku erti riak,
mengajar aku erti hebatnya seorang muslimah.

Aku seorang niqabis,
yang ingin menghidupkan Sunnah,
yang ingin menjadi muslimah sejati,
yang ingin menjadi bidadari di Syurga Allah.

Dengan Izin Allah,
Istiqamah hingga kemenangan..

Part :  | 1 | 2 | 3 | 5 | 6 7 |

Kisah Tentang Aku




27 comments:

  1. tahniah dik sbb dh berjaya. doakan sis pulak ya. sis masih tak kuat lagi tapi alhamdulillah dah mula menuju ke arah tu

    ReplyDelete
    Replies
    1. allahmdulilag terima kasih kak awa.. kak awa teruskn istiqamah ya In sha Allah dengan izin Allah.. semoga sentiasa dipermudhkn

      Delete
  2. WANITA SGT CNTIK WAALAU SELURUH TUBUH N WAJAH DILINDUNG

    ReplyDelete
    Replies
    1. ya betul tu kak..y paling best lelaki hormat dan jauh dari fitnah

      Delete
  3. Alhamdulillah unni. Doakan kak ana juga ye 😊

    ReplyDelete
    Replies
    1. Allahmdulilah kak ana.. In sha Allah kak teruskn istiqamah ya.. moga dipermudhkn

      Delete
  4. InsyaAllah unnie :) Keep it up !

    ReplyDelete
    Replies
    1. Thks mek Allamdulilah... selamat berpantang mek

      Delete
  5. Alhamdulillah, semoga terus istiqomah. :)

    ReplyDelete
  6. Tahniah unni dah berjaya. Doakan akk pulak ye. ☺😊

    ReplyDelete
    Replies
    1. Allamdulilah thks kak renex.. In sha Allah teruskn istiqamah dgn izin Allah segalanya dipermudhkn

      Delete
  7. Tahniah Unni, semoga Istiqamah...

    ReplyDelete
  8. tahniah kerana mematuhi hukum syariat..

    abam kie dah letakkan link unni d blog list abam kie.
    Mohon unni senaraikan link abam kie jugak ye? Thanks again.
    www.zukidin.com

    ReplyDelete
    Replies
    1. Allahamdulilah abam kie... ok done masukkan abam kie dalam bloglist ( cassia )

      Delete
  9. Tahniah Unni...semoga terus istiqomah dan dipermudahkan segalanya..Unni hebat

    ReplyDelete
    Replies
    1. Alllahamdulilah fuzy dengan izin Allah.. x hebat pun Allah yang izinkan segalanya..

      Delete
  10. semoga dipermudahkan ya unni dalam mencari redhaNYa

    ReplyDelete
    Replies
    1. Allahamdulilah terima kasih mw.. Amin ya rabbal

      Delete
  11. Alhamdullilah.. Tahniah Unni, doakan Kak Sue juga ya.. :)

    ReplyDelete
  12. Moga terus istiqamah UA....
    Buatlah apa pun selagi niat kita berada dilandasan syariat Allah

    ReplyDelete
  13. alhamdulillah :)
    moga terus istiqomah, Unni...
    suka aida baca coretan Unni.

    ReplyDelete
  14. Alhamdulillah dik Uni...semoga sentiasa terus istiqomah dan kuat..

    ReplyDelete

Assalamualaikum Kamu, TQ sudi singgah.. Sila tingalkan jejak kamu yer, agar tak hilang dari RADAS dan maaf jika tak sempat membalas comment, saya akan membalas kunjungan anda ^_^