15 May 2017

Doa Asmaul Husna : Allah Ya Fattah

﷽‎ 


Assalamualaikum,

Allahamudulillah masih diberi syafat untuk terus menyebut nama-namaNya

Allahumma Ya FattahYa FattahYa Fattah,

sesungguhnya Engkau yang maha membuka, Engkau yang membuka langit yang terbuka luas, 7 lapisan langit yang mempunyai rahsia keagunganMu ya Adzim yg hanya Engkau yang mengetahui ya Alim.

Engkau juga ya Fattah membuka pintu syurga kepada hamba-hamba yang Engkau ya Rahman ya Rahim redhai dan membuka pintu neraka bagi hamba yang engkar kpMu yang Engkau murkai.

Engkau lah ya Fattah yang membuka laluan yang luas diatas titian sirat kepada para Nabi dan Rasul serta pengikutnya yang taat, Engkau juga membuka laluan yang sempit lebih nipis dari rambut dibelah tujuh dan lbh tajam dari mata pedang yg paling tajam.

YA Allah ya Fattah ya Haq, buka lah jalan kebenaran bagi kami di dunia ini, Ya Fattah ya Mukmin, bukalah jln keimanan kepada kami, Ya Fattah ya Barr, bukalah jalan kebaikan kepada kami, Ya Fatah Ya Rahman ya Rahim, bukalah jalan kasih sayang Mu kepada kami.

Ya Fattah, bukalah hijab yang menghijab antara kami denganMu selama ini. Ya Fattah, buka lah minda kami seluas langit dan bumi utk menerima ilmuMu ya Alim ya Hakim ya Rashid sederas thunami. Ya Fattah, buka lah pintu hati suami/anak2 kami untuk bangun di pagi-pagi hari sujud rukuk kepadaMu sebagaimana Engkau buka pintu hati kami. 

Ya Fattah ya Wadud, buka lah jln kekasih dan pencintaMu kepada kami agar kami dapat mencintai dan merinduiMu ya Allah..


No comments:

Post a Comment

Assalamualaikum Kamu, TQ sudi singgah.. Sila tingalkan jejak kamu yer, agar tak hilang dari RADAS dan maaf jika tak sempat membalas comment, saya akan membalas kunjungan anda ^_^