03 May 2017

Doa Asmaul Husna : Allah Ya Mukmin

﷽‎

 
Assalamualaikum,

Mari kita membasahi lidah kita memuji Allah di pagi hari..

Allahumma Ya Mukmin, Ya Mukmin, Ya Mukmin,

sesungguhnya Engkau yang maha memberi keamanan, alam buana ini aman tanpa bencana alam diamankan olehMu ya Mukmin, negara ini aman tanpa huruhara atas kurniaanMu ya Mukmin, Engkau juga memberi rasa aman dari kejahatan makhluq, Engkaulah ya Mukmin yg memberi rasa aman dalam jiwa manusia, Engkau juga yang memberi rasa aman dalam alam barzah dan akhirat dari azabMu. 

Namun, sekiranya Engkau mencabut rasa aman itu, akan cemas dan takutlah jiwa ini, sekiranya Engkau ya Mukmin mengambil balik keamanan dunia ini, akan huru hara lah dunia ini sehingga bunuh membunuh dan berperang antara satu sama lain. 

Sesungguhnya seluruh keamanan itu milikMu dan kurniaan Mu kp hambaMu. 

Oleh itu ya Allah ya mukmin,  amankan lah jiwaku yg sering kali cemas dan takut ini, amankan ku dari gangguan syaitan dan makhluq samada yang nampak atau tak nampak, amanlah negara dan dunia ini, agar kami semua dapat mengabdi diri kepadaMu..

2 comments:

Assalamualaikum Kamu, TQ sudi singgah.. Sila tingalkan jejak kamu yer, agar tak hilang dari RADAS dan maaf jika tak sempat membalas comment, saya akan membalas kunjungan anda ^_^