08 May 2017

Doa Asmaul Husna : Allah Ya Khaaliq

﷽‎ 

Allah Ya Khaaliq
 
Assalamualaikum,

Mari kita terus memuji Allah dgn AsmaulhusnaNya,

Allahumma Ya KholiqYa KholiqYa Kholiq,

sesungguhnya Engkau maha Pencipta,  Engkau mencipta seluruh alam dan isinya kerana cinta kepada manusia, bulan, bintang, matahari dan planet-planet adalah ciptaanMu.

Engkau mencipta semua ini agar manusia mengkaji kebesaran dan keagongan serta kebijaksanaanMu dan memuji memujaMu ya Allah ya Hamid ya Kholiq ya Baari' ya Musowwir, ya Kholiq, Engkau mencipta manusia, seluruh anggota tubuh manusia dan sistem tubuh manusia dengan penuh kasih dan cintaMu ya Rahman ya Rahim ya Wadud.

Engkau juga pencipta peristiwa2 hidup manusia agar manusia mengenalMu dan merasa kasih kpMu ya Rahman ya Rahim, merasa kagum kepadaMu ya Alim ya Hakim ya Rashid, merasa berharap denganMu Ya Qobidh, Ya Khofidh, Ya Muzill, merasa gerun kepadaMu ya Muntaqim, ya Dharru, ya Hakam.

Oleh itu Ya Allah, seluruh ciptaanMu ini Engkau ciptakan agar daku mengingatMu, merasa dekat dgnMu dan mencintaiMu, oleh itu ciptakanlah rasa kasih dan cinta kpMu dlm hatiku, ciptakanlah rasa rindu dlm hati ini kpMu, ciptakanlah peristiwa2 yg membawa daku menghampirkan diri kepadaMu walau daku terpaksa melalui sedikit kesempitan, kejatuhan, kehinaan didunia ini, daku redha asalkan daku dapat berada disisiMu memuji memujaMu setiap saat hidupku...

No comments:

Post a Comment

Assalamualaikum Kamu, TQ sudi singgah.. Sila tingalkan jejak kamu yer, agar tak hilang dari RADAS dan maaf jika tak sempat membalas comment, saya akan membalas kunjungan anda ^_^