08 December 2016

Malaysia Peduli Gempa Aceh

Malaysia Peduli Gempa Aceh



Assalamu'alaikum,

Hari ini Unni dapat satu whatsapp mengenai Gempa Aceh. Satu kempen telah dijalankan '' Malaysia Peduli Gempa Aceh '' anjuran bersama Persatuan Kebangsaan Pelajar Malaysia di Indonesia Cawangan Aceh (PKPMI-CA) Sesi 2016/2017, Education Malaysia Indonesia, Muslim Care Malaysia, Muslim Care Indonesia dan Usrah Billionaire.

Malaysia Peduli Gempa Aceh
Jum beramal kepada sesiapa yang mampu bagi membantu mangsa gempa di Aceh, 7 Disember 2016 pada jam 5.03am (Waktu Indonesia Barat) yang telah mengorbankan banyak nyawa, serta memusnahkan banyak harta benda.

Unni nak ajak kamu, kamu dan kamu semua untuk edar poster ni. Mana tahu dalam 10 pembaca ada sorang yang mampu memberi sumbangan. Berdoalah agar diturunkan bantuan-Nya bagi melindungi dan memudahkan segala penderitaan yang dihadapi oleh saudara-saudara kita di Aceh.

Segala sumbangan bolehlah disalurkan melalui No.Akaun yang tertera di poster. Boleh whatsapp no yang tertera kat banner untuk segala pertanyaan.

Malaysia Peduli Gempa Aceh
 Tangan yang memberi itu lebih baik dari tangan menerima

6 comments:

  1. InsyaAllah moga ada yg sudi menghulurkan sumbangan..

    ReplyDelete
  2. Rasa kurg sikit beban mgsa dgn bantuan mcm ni .. semoga lbh byk pihak tampil mhulurkan bantuan.

    ReplyDelete
  3. semoga entry ini dpt membantu org2 acheh di sana. Ainaa pun ada kwn di acheh tapi alhamdulillah dia xapa2

    ReplyDelete
  4. insyaAllah moga moga sampai ape yang kita buat tu :)

    ReplyDelete

Assalamualaikum Kamu, TQ sudi singgah.. Sila tingalkan jejak kamu yer, agar tak hilang dari RADAS dan maaf jika tak sempat membalas comment, saya akan membalas kunjungan anda ^_^