30 November 2017

Segmen Suai Kenal Bloggers Seluruh Malaysia

Segmen Suai Kenal Bloggers Seluruh Malaysia | Assalamualaikum Semua, tiba masa untuk bersihkan habuk-habuk dan segala kotoran degil di Blog. Lama sungguh tidak menulis sejak-sejak rajin masuk hutan ni kan. Hari ini Unni terpanggil satu Giweway yang agak lama nak join tapi masa tidak mengizinkan.

Lama sangat tak support Blogger ni, maafkan unni bukan tak ingin Join cuma masa begitu cemburu.  Memandangkan Sofinah buat GA Segmen Suai Kenal Bloggers Seluruh Malaysia, gigih diri untuk join. Sebenarnya ini adalah salah satu cara untuk kita lebih mengenali sesama blogger seluruh Malaysia. Walaupun bukan secara realiti namun ukhuwah tetap ada.

Jum kenal siapa Unni Anje

Segmen Suai Kenal Bloggers Seluruh Malaysia

Nama sebenar Fitriyani Binti Fendi. Nama Pena Unni Anje. Dunia nyata dan maya di kenali dengan panggil Unni. Unni membawa tagline '' Kayu Manis Semanis Hidup'' nak tahu kenapa baca kat SINI. Unni di lahirkan di Hospital Keningau Sabah. Of Course anak jati sabah. I am Sabahan. 

Unni merupakan anak keempat dalam adik beradik. Kehilangan ayah ketika berumur 21 tahun. Moga ayah di tempatkan dikalangan orang-orang yang beriman. Amin Ya Rabbal.

Unni merupakan seorang yang sangat-sangat gilakan warna Pink. All my item Pink !!! Hahahahha, termasuk blog unni. Btw di mana-mana unni sangat di kenali dengan gelaran QUEEN OF TYPO. why?? emmmm susah nak explain..Hahahahaha

Blog unni menceritakan tentang Islam, resepi, aktiviti Unni dan review.

Terjebak dengan dunia blogger pada tahun 2014 selepas tamat pengajian Di ploma Teknologi Makmal Perubatan di sebuah Kolej Swasta Di Sabah. Selepas tamat pengajian Unni tinggal bersama cousin di Kuala Lumpur juga sorang Blogger. Blogger  Nasa Mulia. Mulanya hanya syok sendiri kat blog hanya seorang Follower ( cousin sendiri ). Sesungguhnya syok sendiri tu nikmat. Hahahahaha, tapi bila baca balik macam nak hantuk kepala ni kat dinding pun ada !! Hahahahahaha. Entry pertama Unni ( yang sudah di edit berkali-kali ) Celoteh Diri.

Tahun 2015 Unni mula leburkan diri dalam penulisan ( follower dan dua angkah ) hahahahhahah, tapi masih juga syok sendiri maka semua entry biarlah dalam simpanan. Tambahan pula semua entry tersebut ketika unni masih di Zaman Jahiliyah.. 

2016 maka bermula lah zaman kegemilangan dalam Berblog ( Follower dan tiga angkah ) ketika unni kembali pulang ke Negeri Kesayangan #sabahtanahairku . Unni di tawarkan berkerja seorang '' Admin Accont '' di sebuah syarikat kecil di Tawau, Sabah. So unni mula giatkan diri dalam menulis, kongsi pengalamanan dan perkenalkan Sabah kepada dunia Luar. Tahun ini la Unni rajin blogger. Sangat rajin.

Mula di kenali dalam dunia blogger tahun 2017 unni mula luaskan ilmu blogger ( tak mau syok sendiri ). 22 May 2017 Unni mempunyai Domain Sendiri www.unnianje.blogspot.my kepada www.unnianje.com  baca kat SINI kisah Domain Unni anje. Selepas itu jinakkan diri dalam komuniti. Bermula la kisah Unni berjumpa dengan Sahabat Blogger Sabahan Jun Zie ( berchat kat ig jak, time tu hp dia rosak ). Nyatakan hasrat kumpul blogger Sabahan baca kat SINI. Allahamdulilah rupanya ramai blogger sabahan. 


Segmen Suai Kenal Bloggers Seluruh Malaysia

Maka wujud lah tagline kami blogger Sabahan '' Di Bawah Bayu Kami Bersatu '' Kalau sudi boleh Follower Blog kami WWW.SABAHANBLOGGER.COM

Seterusnya, Unni join lagi satu Komuniti yang sememangnya banyak membantu Unni dalam Dunia blogger. Allahamdulilah dalam tercari diri sendiri dalam dunia blog Unni dipertemukan dengan #AFBdotmy Auto Feed Blog yang di kendalikan sepenuhnya oleh Mommy Ira . Kalau perasan di head Blog unni mesti ada Auto Feed. #AFBdotmy sentiasa pilihan hati dan moga kita semua terus berjaya dalam dunia blogger.

Setakad ni dua komuniti ni sahaja Unni ada. Ok tentang blogger ini sahaja yang mampu di cerita. So mari kita bercerita tentang dunia realiti Unni. Hihihihi..

Unni merupakan seorang perkerja swasta. Berkerja di Tawau dan menetap di Merotai Tawau. Mungkin ramai da tahu dan mungkin ada yang tak tahu, Unni merupakan seorang Niqabis. muslimah yang meminati aktiviti Outdoor. Namun masih di landasan yang benar.



Dengan satu Pertubuhan yang unni sendiri dirikan '' Muslimah Hikers Tawau ''.  Allahamdulilah dalam bersukan kita berdakwah. Bukan tunjuk hebat tapi kongsi minta. Unni merupakan seorang yang tegar dalam dunia Hiking ( sebab tu malas jenguk blog ) hahahahahaha. 

Minat hiking unni sejajar dengan minat unni kat dapur '' Bukan Sekadar Hikers '' .. Unni suka memasak dan suka mecuba resepi baru lebih-lebih resepi viral tu!! Dapur adalah kekasih hatiku. Oppsss lupa nak bagitau, minat masak sejak berjumpa dengan dengan geng #AFBdotmy semua master Chef.. Terbaikk.

Nak tahu lebih lanjut boleh follow unni

Instagram : Unni_Anje
Twitter : Unni_anje
Facebook : Unni Anje

Ada tiga entry Unni yang mengisahkan cerita  tentang unni 


Salam kenal buat semua penbaca unni. Maafkan unni jika masih belum berkesempatan unni melawat blog kamu semua. Love u alls. salam kenal salam ukhuwah unni anje kayu manis semanis hidupku.

Kalau kamu nak mengenali lebih ramai rakan-rakan blogger dari seluruh malaysia jum sertai kami dalam '' Segmen Suai Kenal Bloggers Seluruh Malaysia '' bukan hadiah yang dipinta namun ukhuwah silaturahim sesama rakan blogger yang utama. jum rapatkan silaturahim sesama blogger.


support to support


Segmen Suai Kenal Bloggers Seluruh Malaysia


Untuk menyertai Segmen ini,



16 comments:

  1. Salam Unni, selamat berkenalan. hehe.

    ReplyDelete
  2. hehe kak unni, Queen of Typo tu...hehe

    ReplyDelete
  3. selamat bersegmen unni. wah founder muslimah hikers rupanya. aza aza fighting. :)

    ReplyDelete
  4. mesti best dapat berkumpul ramai2

    ReplyDelete
  5. berapa beradik unni.. hehee sedap juga nama ic

    ReplyDelete
  6. hii jom join n meriahkan segmen GA kt sini

    http://www.raydahalhabsyi.com/2017/11/comeback-giveaway-by-raydah-alhabsyi.html

    ReplyDelete
  7. Wasalam Unni.. Awak memang Queen Of Typo.. hihi apapun nak tanya 'Admin Accont' tue jawatan apa yea..? sebab first time akak dengar nama jawatan tue..

    ReplyDelete
  8. Salam kenal jugak dari Penang. Saya follow awak. Boleh join jugak nanti ^^

    ReplyDelete
  9. Assalamualaikum. Hi Unni.
    salam kenal. hihihi. lama betul akak tak blogwalking.
    ni ada masa, nak terjah semua blog kekawan dan kenal bloggers hebat kat Malaysia nih. (^__^)

    ReplyDelete
  10. Wah pasti menarik ni sebab ramai blogger juga yang belum saya kenali

    ReplyDelete
  11. salam kenal Unni ! sy timbul tngglm je blogging nie..hehe

    ReplyDelete
  12. Asalam..hebatnya infor kelab blogger Sabahan ni..terbaik blogger Sabah..teruskan usaha murni ini

    ReplyDelete
  13. wah terbaik....semoga minat dalam hiking mampu memberi kebaikan pada orang lain secara tak langsung mampu menjana pendapatan...

    ReplyDelete

Assalamualaikum Kamu, TQ sudi singgah.. Sila tingalkan jejak kamu yer, agar tak hilang dari RADAS dan maaf jika tak sempat membalas comment, saya akan membalas kunjungan anda ^_^