29 November 2016

CABARAN 30 HARI BLOGGING #29 Parents



CABARAN 30 HARI BLOGGING #29 Parents
Hari ini merupakan second last cabaran 30 hari blogging, so maknanya da masuk cabaran #29 !! Tak sangka dapat juga tempuhi cabaran ni. Hari ke 29 cabaran #29 iaitu parents!! nak sembang pasal parents senang jak kan, sapa tak kenal mak bapak sendiri kan!!

Parents

parents
Ini adalah Mak Unni. Puan Caya Binti Hj Palimari berumur 45 tahun. Mak adalah orang paling baik kat dunia. Mak adalah ibu dan juga sahabat Unni. Gambar ini diambil masa Unni konvo boleh baca kat SINI. Mak macam Unni merupakan anak keempat tapi mak anak bongsu dari empat adik beradik sorang abang dan dua orang kakak. Tak banyak Unni nak cerita pasal mak sebab setiap manusia pasti ada mak, so mesti faham. Lagi-lagi yang da ada anak mesti tahu macam mana perasaan jadi mak!! MAK ADALAH SYURGA KITA, SYURGA ITU DIBAWAH TELAPAK KAKI IBU.

Jika solat sepanjang hayat, amal ibadat tak penah tinggal tapi di saat kita mengores hati Ibu syurga bukan milik kita. Wallahualam..

CABARAN 30 HARI BLOGGING #29 Parents
Ini merupakan kali pertama Unni sambut birthday mak boleh baca kat SINI. Selama ni Unni duduk berasingan dengan Mak so memang tak sempat nak meraihkan hari jadi. Sekarang pun berasingan tapi still boleh Ulang alik.

Ayah ??? seperti dalam cabaran #1 kat SINI, Unni ada nyatakan Unni ni sorang anak yatim, ayah Unni da 4 tahun meninggalkan kami semua. Tapi kasih ayah sampai ke syurga. Hanya doa mampu membantu, moga ayah ditempatkan di kalangan orang- orang yang beriman.

CABARAN 30 HARI BLOGGING #29 Parents

Cabaran  #1 #2 #3 #4 #5 #6 #7 #8 #9 #10 #11 #12 #13 #14 #15 #16 #17 #18 #19 #20 #21 #22 #23 #24 #25 #26 #27 #28 #29 #30

10 comments:

  1. parents segalanya bagi kita. <3 btw cantiknya kek tu. hehe syg nak makan

    ReplyDelete
    Replies
    1. sedap bustra.. manggo tu :P yup parent sgalanya..

      Delete
  2. Reen pun abah da xde..dah 5 tahun. Alfatihah untuk arwah ayah kita

    ReplyDelete
    Replies
    1. AL-FATIHA..moga ayah kita ditemptkan kalangan orang2 y beriman.. ayah renex stahun lagi awal dr Unni .. moga kita sentiasa tabah

      Delete
  3. Selagi mereka masih ada, nikmat yg sgt perlu kita syukuri kan. Semoga Ayah Unni ditempatkan bersama hamba Allah yg beriman, diampunkan dosa dan diterima amalnya.

    ReplyDelete
    Replies
    1. AMIN YA RABBAL... thks doanya mai :) kan hargai la selagi masi ada kerana tidak ternilai hargainya

      Delete
  4. Wah ! dah nak habis dah cabaran Unni...

    ReplyDelete

Assalamualaikum Kamu, TQ sudi singgah.. Sila tingalkan jejak kamu yer, agar tak hilang dari RADAS dan maaf jika tak sempat membalas comment, saya akan membalas kunjungan anda ^_^