30 November 2016

CABARAN 30 HARI BLOGGING #30 Kenapa Saya Suka Tulis BLOG


CABARAN 30 HARI BLOGGING
Allahamdulillah, akhirnya Berjaya juga habiskan cabaran dengan jayanya!!! Cepatnya masa berlalu dengan habisnya cabaran terakhir ni maka berakhir la juga NOVEMBER 2016, menghitung detik tibanya DISCEMBER 2016 bulan terakhir tahun 2016. So hari ini merupakan cabaran #30 Kenapa Saya Suka Tulis BLOG ???

Kenapa Saya Suka Tulis BLOG

CABARAN 30 HARI BLOGGING

Kenapa Saya Suka Tulis BLOG ??? kerana semuanya disini, sebuah SIMPLE diari, Unni seorang yang suka menulis, bercerita dan berkongsi. Apa pun Unni suka share walaupun benda yang umum. Dengan penulisan kita dapat luahan apa yang kita rasa kan.

Unni suka share pengalaman Unni dengan orang lain, keindahan Negeri Di Bawah Bayu. So jalan yang simple untuk share apa kita rasa dengan BLOG !! sebab tak semua orang nak dengar kita bercerita kan. Disebabkan berkerja yang terlalu banyak masa lapang so BLOG la jawapannya. Tinggal bersorangan so BLOG la jawapannya.

CABARAN 30 HARI BLOGGING #30 Kenapa Saya Suka Tulis BLOG

Kenapa BLOG ?? kerana nak jadikan kenangan di masa tua, bagaiman masa muda Unni dulu. Kenangan buat orang-orang yang mengenali Unni, bakal anak-anak Unni. Unni nak mereka tahu bagaiman kehidupan Unni ketika ini.

Satu lagi kenapa Unni suka tulis BLOG kerana Blog agak berbeza dengan laman social lain seperti Facebook. Memang beza la, BLOG kita boleh design cita rasa sendiri. Nak tulis apa kita nak tulis, letak apa kita nak letak. Bak kata pepatah SUKA HATI !!

Unni ucapkan terima kasih buat semua READERS dan FOLLOWER Unni yang sentiasa bagi support dan tunjuk ajar kat Unni. Banyak lagi kena belajar dalam blog ni. Maka hari ini 30 NOVEMBER 2013 maka tamat la CABARAN 30 HARI BLOGGING.

Boleh Klik untuk ikuti CABARAN 30 HARI BLOGGING Unni
👇👇
Cabaran  #1 #2 #3 #4 #5 #6 #7 #8 #9 #10 #11 #12 #13 #14 #15 #16 #17 #18 #19 #20 #21 #22 #23 #24 #25 #26 #27 #28 #29 #30

- TAMAT -

13 comments:

  1. Mai tak suka bercerita di facebook walaupun hakikatnya kat situ lagi ramai kawan dan family, tapi rata2 pengguna fb suka mengecam org,HAHAHAHA, malas dh lepak fb. Kat blog best sbb blogger ramai yg positif, nak tegur pun cara elok je. syok kat blog.

    ReplyDelete
    Replies
    1. SAMA LA MAI..MUNCUL FB SEBAB NAK POST BLOG JAK SKG NI, FB NI MCM2.. KAN KAT BLOG BNYAK POSITIF TIADA ISILAH SINDIR MENYINDIR.. MAKI MEMAKI.. LAGI BEST SEMUA ORIGINAL.. PEGALAMAN PENGETAHUAN SMUA DR DIRI SNDRI.. SLING BERTUKAR KEPINTARAN :)

      Delete
  2. Well done
    Selesai sudah cabaran 30 hari blogging dengan jayanya
    Tahniah

    ReplyDelete
  3. Waaaa. Terbaiklaaa boleh buat cabaran 30 hari. Kita memang susah nak istiqamah update tiap2 harini. hihi

    ReplyDelete
    Replies
    1. TABAH KAN HATI JGK NI WLPUN AWAL2 BNYK KEKANGAN.. TP ALMDULILAH BERJAYA JGK

      Delete
  4. tahniah Unnie ! hari terakhir dah..

    ReplyDelete
  5. Hehhee sama la kita Unni..Kak lya pon suka tulis blog sebab nak share citer dan kongsi detik2 indah bahagia bersama anak2 agar memori tu kekal tertulis dalam blog..Nanti bila dioarang dah besar ..diaorang boleh baca semua tu kat blog..

    ReplyDelete
    Replies
    1. kan kak :) biar anak2 kenal sapa la mama dia ni.. skg xda lagi share pasal anak2 sebab tak kahwin2 lagi..hihihih cite psal adik2 jak

      Delete
  6. I love all your reason :) Sama macam akak jugak. Prefer blog daripada laman sosial yang lain. Di blog, boleh cerita details dan maybe satu hari akan menjadi rujukan dan kenangan kepada kita. Akak pun suka baca apa saja yang akak tulis beberapa tahun lepas. Kadang2 tak percaya pernah tulis benda camtu. Hihi.

    Keep blogging unni dan tahniah berjaya habiskan cabaran ni! Terbaik 👍😊

    ReplyDelete

Assalamualaikum Kamu, TQ sudi singgah.. Sila tingalkan jejak kamu yer, agar tak hilang dari RADAS dan maaf jika tak sempat membalas comment, saya akan membalas kunjungan anda ^_^