13 November 2016

Suami Bukan Malaikat, Isteri Bukan Bidadari


Hai kamu ..

Allamdulilah Berjaya juga Unni habiskan pembacaan walapun mengambil masa berminggu-minggu!! Power x? ni kira ok la belum sebulan da abis baca sebuku, kalau dulu dua bulan belum tentu habis sebuku.. Maklumlah sedang berjinak-jinak menjadi ulat buku.

Sebenarnya buku ni bukan la list buku yang Unni nak, terbeli sebab buku ni limited. Tapi sungguh tak menyesal beli. Buku paling sesuai tuk orang-orang yang baru nak mendirikan rumah tangga.. Nanti entry seterusnya Unni review pasal buku ni yer.

Sinopsis

SUAMI BUKAN MALAIKAT, ISTERI BUKAN BIDADARI merupakan sebuah buku yang sarat dengan inspirasi tentang ilmu berumah tangga khususnya buat anak-anak muda yang baru melangkah ke alam perkahwinan. Perkahwinan itu bukan hanya atas dasar cinta semata-mata. Namun bagi memastikan keharmonian itu terus kekal berpanjangan, cinta itu perlu hadir bersama dengan tanggunjawab. Itulah tema yang penulis ketengahkan dalam buku ini. Tanggungjawab untuk menjaga hubungan sebelum perkahwinan, tanggungjawab untuk bersungguh-sungguh bersedia sebelum berumahtangga, tanggungjawab untuk bersabar dalam alam rumahtangga dan tanggungjawab untuk mendidik anak dengan ilmu yang benar. 

Sekian

Salam Sayang : Unni Anje



8 comments:

  1. Bagus dijadikan hadiah perkahwinan ini..

    ReplyDelete
    Replies
    1. kan.. boleh la hadiah at kawan yang nk mendrikan rumah tnga

      Delete
  2. Pernah tgk bku ni :) bguskan isi kndungan

    ReplyDelete
    Replies
    1. iya mek ..mebimbing kearah kelurga bhsia hingga syurga

      Delete
  3. alhamdulilah...alam perkahwinan bukan mudah jika ada ilmu pengetahuan macam ini insyallah memberi kita panduan dalam menjalani umah tangga..

    ReplyDelete

Assalamualaikum Kamu, TQ sudi singgah.. Sila tingalkan jejak kamu yer, agar tak hilang dari RADAS dan maaf jika tak sempat membalas comment, saya akan membalas kunjungan anda ^_^