10 September 2015

AidilFitri Di Perantauan 2015

Pengalaman Pertama ku Berkerja Di AidilFitri


Assalamaualaikum,

Kisah setahun yang lalu, Aidilfitri bersama Puffy Buffy. Wajah ceria di Aidilfitri. Semua anak perantau Unie dan Sida ( Tudung biru )  asal Sabah then Ariel dan Faez dari Johor (Ariel depan, Faiz belakang ). Hanya kawan-kawan pengubat duka  ketika berjauhan dengan family. Namun kegembiraan tetap terpancar. Kerja itu tanggungjawab, so Unie tak mengeluh pun. Semat di dada '' WHY NOT '', orang boleh kita tak boleh.

Ini la Sida, BESTFRIEND duniat akhirat, perkenalan sejak di bangku sekolah sampai la alam pekerjaan. Alhmdulilah kami tetapi ceria. Bagi kami yang berkerja raya atau tak sama jak. Tapi perayaan tu tetap kami raihkan. Dengan kecanggihan di zaman moden semua dihujung jari, Suara mak pengubat rindu di Aidilfitri.

Pagi Raya.....


Alhmdulilah, walaupun berkerja di Aidilfitri, Pagi raya tu Unie masih bersama-sama dengan family. Pagi raya ni abg hantar Unie balik hostel. Mujur kerja di shift petang boleh juga luang masa seketika bersama meraka..

Bersama mereka, senyuman yang bermakna buat kami.. Kalau tahun lalu beraya kat umah kak Muli, tahun ni beraya kat umah abg pulak. Abg, ipar dan adik. Seperti cerita raya 2014 just kak muli dan abg Adda jak tak ada, tak sempat nak pigi, ruginya tak dapat rasakan masakan kak muli tahun ni sebab ada tanggungjawab yang perlu dilaksanankan..

Seperti biasa Danyel yang sombong nak ajak selfie. Danyel nak hantar auntie balik hostel....

Almdulilah 2 tahun beraya di negeri orang, pengalaman demi pengalaman mendewasakan kita. Kehidupan ini sebenarnya hanya la permulaan, dan banyak lagi yang bakal kita tempuh tuk di hari esok. Yang pasti mati tu tetap ada.. Kerana hari ini sangat bermakna buatku. 1 Syawal 1436H bersamaan 17 Julai 2015  merupakan '' PERINGKAT PERTAMA HIJAHKU ''.

Salam Sayang Unni Anje

Wassalam

1 comment:

  1. pengalaman tu semua mendewasakan kita untuk menjadi hamba yang lebih baik dr sebelumnya. semoga perubahan kita mendapat keredhaanNya insyaAllah.

    ReplyDelete

Assalamualaikum Kamu, TQ sudi singgah.. Sila tingalkan jejak kamu yer, agar tak hilang dari RADAS dan maaf jika tak sempat membalas comment, saya akan membalas kunjungan anda ^_^