Andai Aku Jatuh Cinta

by - Monday, March 13, 2017

 ﷽‎



Ya Allah
andai aku jatuh cinta, cintakanlah aku pada
seseorang yang melabuhkan cintanya pada-Mu,
agar bertambah kekuatan ku untuk mencintai-Mu.

Ya Muhaimin,
andai aku jatuh cinta, jagalah cintaku
padanya agar tidak melebihi cintaku pada-Mu.

Ya Rahman,
andai aku jatuh cinta, izinkanlah aku
menyentuh hati seseorang yang hatinya terpaut pada-Mu,
agar aku tidak jatuh dalam jurang cinta manusia.

Ya Rabbana,
andai aku jatuh cinta, jagalah hatiku
padanya agar tidak berpaling pada hati-Mu.

Ya Rabbul Izzati,
andai aku rindu, rindukanlah aku pada
seseorang yang merindui syahid di jalan-Mu.

Ya Rahim,
andai aku rindu, jagalah rinduku padanya agar
tidak lalai aku merindukan syurga-Mu.

Ya Quddus,
andai aku menikmati cinta hamba-Mu,
janganlah kenikmatan itu melebihi kenikmatan indahnya
bermunajat di sepertiga malam terakhirmu.

Ya Qahhaar,
andai aku jatuh cinta pada hamba-Mu,
jangan biarkan aku hanyut dan terjatuh
dalam godaan syaitan.

Ya Kabiir,
andai Engkau halalkan aku merindui hamba-Mu,
jangan biarkan aku melampaui batas sehingga melupakan
aku pada cinta hakiki dan rindu abadi hanya kepada-Mu.

Ya Aliim,
Engkau mengetahui bahwa hati ini telah
berhimpun dalam cinta pada-Mu,
telah sentiasa taat pada-Mu,
telah bersatu dalam dakwah pada-Mu,
telah berpadu dalam membela syariat-Mu.

Ya Hafizh,
Kukuhkanla ikatan bersama-Mu.
Kekalkanlah cinta kepada-Mu.
Tunjukkan jalan-jalannya kebenaran-Mu.

Ya Karim,
Penuhilah hati ini
dengan nur-Mu yang tiada pernah pudar,
lapangkanlah dada ini
dengan limpahan keimanan kepada-Mu
dan keindahan bertawakal di jalan-Mu.

Ya Syahiid,
andai aku jatuh cinta,
berikanlah Redha-Mu kepadaku,
agar aku bisa membawa cinta ini
sampai ke syurga-Mu.

Amin Amin Ya Rabbal..
Coretan Hati

You May Also Like

4 comments

  1. Allhauakhbar.... InsyaaAllah... meraih cintaNya kekal abadi...

    ReplyDelete
  2. In syaa Allah.
    Semoga ketemu apa yang dihajati.

    ReplyDelete

Assalamualaikum Kamu, TQ sudi singgah.. Sila tingalkan jejak kamu yer, agar tak hilang dari RADAS dan maaf jika tak sempat membalas comment, saya akan membalas kunjungan anda ^_^