08 March 2017

Selamat Hari Wanita Sedunia 2017



Assalamualaikum,

Wanita adalah sebaik-baik ciptaan Oleh Allah SWT. Allah SWT telah menurunkan Al-Qur'an dan di dalamnya ada surah  bernama WANITA An-Nisaa' surah ke 4, dan surah terpanjang ke 4 dalam Al-Qur'an, ada 176 ayat setelah Al-Baqarah 286 ayat ; Al-ARaaf 206 ayat dan Ali Imran 200 ayat.

WANITA diberikan keistimewaan dan kemulian yang sangat tinggi dalam islam.. Wanita la bidadari di syurga dan wanita la juga perhiasan dunia.

WANITA adalah orang pertama kali yang tinggal di Masjidil Haram ( Siti Hajar isteri Nabi Ibrahim AS ). WANITA adalah orang Pertama yang beriman ( memeluk islam ) kepada Rasulullah SAW ( Siti Khadijah RA ). WANITA adalah orang pertama yang syahid di jalan ALLAH SWT ( Syahidah Sumayyah' ibunya Ammar Bin Yasir )

Bahawa Surga itu terletak dibawah kaki Ibu (Wanita) "Al-Jannatu Tahtaa aqdaamil Ummahaat''   "Surga itu berada dibawah telapak kaki Ibu".

Kerana dirimu sungguh berharga.. Dalam kesempatan ini Unni ucapkan Selamat Hari Wanita kepada semua.. Moga kita akan menjadi WANITA bidadari di syurga.

Coretan Hati

6 comments:

  1. Selamat hari wanita untuk Unni dan semua rakan-rakan.. Semoga apa yang kita lakukan dalam dunia nie mendapat keredhaan Allah.. =)

    ReplyDelete
  2. selamat hari wanita juga ye sis :)

    singgah :) http://elsaalicious.blogspot.my/2017/03/my-boyfriends-girlfriends-bloglist.html

    ReplyDelete
  3. selamat hari wanita sedunia sis ^^

    ReplyDelete
  4. teringat pulak lagu KRU tu yang Wanita tak silap tajuk nya...Happy Womens day sis..

    ReplyDelete
  5. slamat hari wanita untuk unni dan smuaaa blogger wanita. <3

    ReplyDelete

Assalamualaikum Kamu, TQ sudi singgah.. Sila tingalkan jejak kamu yer, agar tak hilang dari RADAS dan maaf jika tak sempat membalas comment, saya akan membalas kunjungan anda ^_^