04 September 2017

Aku Dan Rindu


Aku dan Rindu

Saat rindu datang kepadaku,
aku lemah dan tersungkur,
menanti sesuatu yang tak pasti,
hati bertanya ada apa dengan rindu.

Jika ditanya tentang rindu,
menipu andai hatiku menidakkan,
namamu sentiasa meniti di bibir saat doa dilafazkan.

Pertemuan demi pertemuan Allah aturkan,
Walaupun tak pernah bersua denganmu.

Luahan demi luahan kau tuturkan,
Di sebalik semua itu,
aku sedar bisikan cinta buat aku terbuai.
bisikan cinta buat kita terbuai dengan maksiat.

Sungguh aku rindu,
namun hanya terungkap dalam doa,
bukan ego tapi,
aku lebih mencintai Allah.

Sungguh rindu ini,
membuat aku sedar,
sedar dari lamunan,
cinta manusia hanya sementara.

Manusia tidak selamanya bersama kita,
suatu saat mungkin dipisahkan,
dengan suasana atau sebuah kematian.

Namun cinta Pencipta Kekal Hakiki,
Allah sentiasa bersama,
ingatlah andai tiada bahu bersandar
ingatlah masih ada sajadah untuk  bersujud.

Ku kutip setiap hirisan ujian,
untuk di jadikan semangat.

Semangat baru hanya kerana Allah
ku hiasi jiwa dengan Kalam Allah,
ayat-ayat cinta Allah.

Membuka helaian warkah itu,
untuk tatapan mata dan hatiku,
yang mempunyai segunung semangat dari sang Pencipta.

Baca dan bedah isinya,
Lazimi zikir dan istighfar untuk bersihkan hati,
Pasti ketenangan, kebahagaiaan dan kekuatan akan dirasai.

Kini tiada yang kurindu melainkan bertemu denganMu Ya Allah,
Izikan kami ke syurgaMu Ya Allah.

Hanya inginkan Redha Mu Ya Allah,
sesungguhnya rindu ini hanya milikMu..

Part :  | 1 | 2 | 3 | 5 | 6 7 |

Kisah Tentang Aku

1 comment:

Assalamualaikum Kamu, TQ sudi singgah.. Sila tingalkan jejak kamu yer, agar tak hilang dari RADAS dan maaf jika tak sempat membalas comment, saya akan membalas kunjungan anda ^_^