22 April 2017

Segmen : Seorang Syed Nak Bloglist!


Segmen : Seorang Syed Nak Bloglist!
Klik Banner untuk join
 
Assalamualaikum,

Allahamdulilah hari ini baru berkesempatan nak join.. Segmen ini datang dari dari syed Abdul Hakim seorang blogger lelaki.

Syarat-syarat untuk sertai segmen "Seorang Syed Nak Bloglist!"

1. Anda haruslah mempunyai blog yang aktif
2. Follow blog Seorang Syed 
3. Follow Google+ Seorang Syed 
4. Buat satu entry di blog anda bertajuk "Segmen : Seorang Syed Nak Bloglist!"
5. Nyatakan kenapa anda mahu berada di dalam bloglist Seorang Syed dan tulis short review tentang blog Seorang Syed (kalau nak tulis panjang pun no hal)
6. Jangan lupa letak banner segmen di atas dan back link kepada blog INI.
7. Comment entry penyertaan di SINI.

Kenapa Saya Nak jadi bloglist Syed??


Salah satu untuk tingkatkan SEO blog adalah menjadi bloglist para blogger, kan.. Sebenarnya hilang idea nk tulis apa tentang syed.. Mujur BW kat blog Mayy Jie so dapat sedikit ilham.. Ohh mai maafkan daku mencuri sedikit idea..cia cia cia...

Kalau ikutkan top comment pasti syed merupakn top 1 dalam blog Unni 😍😍 Thanks syed selalu sudi terjah blog Unni walapun Unni ni jarang terjah blog syed ( kekangan masa )... Walaupun bergelar seorang Guru tetap sentiasa setia terjah blog kawan-kawan, i see kat mana-mana Unni BW pasti ada jejak syed. So sapa tak nak rugi kan jadi blog list syed!!!!

Jarang blogger lelaki yang rajin BW macam syed.  Unni nak sentiasa di terjah!! ( tamak kan ) ... In shaa Allah silaturahim sentiasa terjalin.. Lagipun Syed memang salah sorang dari bloglist Unni ( Cassia , baru letak balik setelah bloglist hide )

Review Blog Syed



Blogger lelaki yang baru mengenapkan umur selama 24 Tahun pada 12 April lalu.. Allahmdulilah masih diberi kesempatan Untuk bernafas.. Bernama syed Abdul Hakim  merupakan seorang Cikgu dan berasal dari utara ( kalau tak silap )

Menggunkan tema tempalte berwarna biru putih dan header yang comel ( i like it ).. Maaf curi header😀😀.. Cara penulisan yang menarik dan mengunakan warna font yang menarik dalam setiap penulisan ( merah dan bold ) walapun penulisan yang panjang lebar tapi pasti tak jemu membaca.. Syed pandai bermain dengan kata-kata ( maklum la cikgu la katakan )..

Maaf Unni agak fail dalam review blog orang, menurut pembaca Unni kat SINI. Syed lepas ni da blog ambil upah design.. Sebab blog syed pun di olah sendiri oleh tuan blogger.. Hebatkan.. Tuan blogger yang sangat mesra.

Jum terjah syed Abdul Hakim

Blog : Seorang Syed
Instagram : Syedgraphix
Twitter : Charyed Puth
Fan Page : Seorang Syed
Facebook : Syed Hakim Al-yahya

Ringkasan dari Unni.. maaf tak berapa pandai mengolah.. Btw dikesempatan ini, Unni nak wish kat syed ( harap belum terlewat la )

'' Sannah Helwah Syed dan salam ukhuwah dari blogger sabahan.. Moga sentiasa dalam jagaan Allah dan dimurahkan rezeki ( jodoh yang baik, kerjaya yang baik, umur yang panjang, kesihatan yang baik dan sewaktu dengannya ) dengan Izin Allah... Moga kata akhir syed di makbulkan.. Be strong dan In sha Allah semoga menjadi seorang muslim yang lebih baik.. Dont give Up.. Terus kan melangkah kehadapan hingga penamat walapun perlu merangkak, jangan sesekali berpatah balik, remember that Allah Alwys with u.. kekalkan doa dalam kehidupan''..
Akhir kata, aku harap pertambahan usia ini bergerak seiringan dengan kematangan seorang Syed. Semoga Syed mampu menjadi seorang insan yang lebih matang dan seorang muslim yang lebih baik (masih berusaha). InshaAllah, kuatkan semangat Syed! :) . Terima kasih di atas doa dan ucapan daripada kalian.  
sekian..

8 comments:

  1. Terima kasih sangat-sangat Unni for the wish and du'a :)
    Btw, Syed bukan dari utara. Syed asal dan membesar di Pahang sebenarnya hehe.
    Terima kasih lagi sekali kerana sudi join segmen Syed dan review blog Syed.
    Blog Unni pun best, banyak entry-entry yang berguna boleh dijadikan nasihat.
    All the best.

    ReplyDelete
    Replies
    1. ok silap.. pantai timur rupanya.. maafkan hamba.. hihihihihi

      Delete
  2. SESI TERJAH BLOG RAKAN BLOGGER.

    Wahhh ramainya yang join. Goodluckkkk unni!

    Jom ke Blog Uyul Rosli >>> Uyul Rosli | Blonolog Blogger Picisan

    ReplyDelete
  3. Salam, Qbal datang terjah sini dari segmen yang sama. Dah lama dah follow blog kak Unni.

    ReplyDelete

Assalamualaikum Kamu, TQ sudi singgah.. Sila tingalkan jejak kamu yer, agar tak hilang dari RADAS dan maaf jika tak sempat membalas comment, saya akan membalas kunjungan anda ^_^