29 April 2017

Doa Asmaul Husna : Allah Ya Rahim

﷽‎


Assalamualaikum,

Mari lah kita terus memujiNya tanpa rasa jemu dan lelah, marilah kita menyayangi nama-nama Allah kerana sesungguhnya Allah itu Ya Rahman.

Allahumma Ya Rahim, Ya Rahim, Ya Rahim,

Sesungguhnya Engkau Maha Penyayang,Engkau sentiasa memimpinku di atas jalan kebenaran dan keredhaanMu, walau daku terus terusan tersasar, malas, bertangguh dlm ibadahku kpMu, tetapi Engkau terus terus membimbingku kembali ke jln yg benar agar daku dapat menjejak kaki ke syurgaMu nanti.

SayangMu kepadaku tiada lafaz yg sepadan nak ku lafazkan, walau bagaimanapun diriku ini, Engkau tetap memberi daya kpku utk sujud dan rukuk kpMu, lidah ini masih lg Engkau aturkan menyebut2 namaMu dan membaca kalamMu, kaki ini masih lg Engkau kurniakan daya utk melangkah berbakti kp ummah dan jln kebaikan dan kebaktian masih terus Engkau buka kpku walau seringkali daku mengelengkan kepala tidak mahu melakukan, seringkali ketika lalai, Engkau mengejutku dgn peristiwa2 ujian dan musibah agar daku sedar dari kelalaian dan kembali mengingatMu dan mendampingiMu, terima kasih ya Rahim kerana masih sayang kp ku, dan masukkan rasa kasih dan sayang kepadaMu dlm jiwa yg kering ini agar daku sentiasa ingin memujiMu dan mentaatiMu.

Jadikan daku ini juga hamba yg suka membimbing org2 keliling kami di atas jln kebaikan dan kebenaran dgn sedikit sifat Ar RahmanMu yg Engkau alirkan dlm jiwaku..

3 comments:

  1. ya rahman ya rahmin..jdkan kami sentiasa dikurniakan idea dal.berkarya.agar setiap tulisan mami bermanfaat utk yg membaca...

    aamin.doa utk kita unni...

    ReplyDelete
  2. Ya Rahman..Ya Rahim..semoga kita terus dipimpinNya ke jalan kebenaran dan penuh keredhaanNya...Aamiin

    ReplyDelete

Assalamualaikum Kamu, TQ sudi singgah.. Sila tingalkan jejak kamu yer, agar tak hilang dari RADAS dan maaf jika tak sempat membalas comment, saya akan membalas kunjungan anda ^_^