25 May 2017

Alamy Cafe, Alam Mesra Kota Kinabalu

﷽‎

Alamy Cafe, Alam Mesra Kota Kinabalu
Sabahan Blogger Jun, Unni and Eca with Owner By Almy Cafe Cik Amy
   
Assalamualaikum,

Allahamdulilah pertemuan kali pertama dengan blogger Sabahan membawa rezeki kepada kami. Dengan Trip yang di namakan Trip Cowboy bersama Blogger Jun Zie dan Blogger Eca Dwinky Asha. Kami mendapat Invate sebuah Cafe. Pic di atas bersama Owner Kedai  Cik Amy. Muda sangat 24 Tahun. Best kan muda-muda da ada bisnes.

Alamy Cafe, Alam Mesra Kota Kinabalu
Alamy Cafe terletak di No 0-5,Lot 130,Block O,Lorong Plaza Permai 4,Alamesra Plaza Permai,88450,Kota Kinabalu,Sabah. Kira 41.1 KM dari bandar utama Kota Kinabalu yang mengambil masa lebih kurang 31 minit.
Alamy Cafe betul terdekat di hadapan warung padang jawa Alam Mesra. Susah sangat kamu Waze jak atau Map, Alamy Cafe, In Shaa Allah tak sesat. Cafe ini telah beroperasi sejak Mac 2017 yang hanya bermula di rumah sahaja dan kini berkembang dan berjaya menbuka sebuah cafe dan cafe di kendalikan sepenuhnya oleh Cik Amy.

sabahan blogger
With Sabahan Blogger Jun dan Eca
Santai bersama mereka berdua, da la dapat jalan-jalan lepas dapat Job lagi Review Food. Allahamdulilah rezeki sesama blogger.

Jika datang Almy Cafe menu yang wajib kamu order adalah Nasi Pandan.. Sambal dia memang menyengat sangat..Rasa sepinggan pasti nak lagi, macam Unni la, nasib la sponser dari pihak cafe.  Menu ini yang agak terkenal kat cafe ini. Sapa ada follow instgram Unni kat SINI mesti kamu da tengok kan unni Up makanan ni.

nasi pandan Alamy Cafe, Alam Mesra Kota Kinabalu
Nasi Pandan Alamy Cafe
RM6.00

menu Alamy Cafe, Alam Mesra Kota Kinabalu
Side Menu Almy Cafe
Selain Nasi Pandan yang terkenal Cafe ini turut menyediakan Makanan Tradisional Masyarakat di Sabah. So kalau kamu semua nak merasa makanan tradisional orang Sabah ni wajib la datang sini tau. Harga yang ditawarkan memang sangat-sangat murah.

Tuhau Alamy Cafe, Alam Mesra Kota Kinabalu
Tuhau
RM 2.50

Bosou Alamy Cafe, Alam Mesra Kota Kinabalu
Bosou
RM 3.00
Hinava  kilau Alamy Cafe, Alam Mesra Kota Kinabalu
Hinava / Kilau
RM 2.50
Cafe ini turut menyediakan cendol .. Sapa peminat cendol wajib la rasa cendol dekat Alamy Cafe ni. Soon cafe ini bakal menyediakan Cendol Pulut pulak..

Cendol Alamy Cafe, Alam Mesra Kota Kinabalu
Cendol
RM 3.50

Alamy Cafe, Alam Mesra Kota Kinabalu
Menu Almy Cafe so jimat
Alamy Cafe ini beroperasi seperti Office Hours di buka Jam 10.00 AM sehingga 5.30 PM pada hari Isnin hingga Jumaat.

Bukan itu sahaja, Alamy Cafe turut menyediakan perkhimatan COD, Katering bagi majlis perkhawinan, hari jadi dan sewaktu dengannya.

Untuk sebarang pertanyaan atau tempahan boleh la menghubugi terus Cik Amy owner by Almy Cafe
logo Alamy Cafe, Alam Mesra Kota Kinabalu
Logo Alamy Cafe

Instagram : @Alamycafe
Facebook Page : Alamy Cafe
Contacnt Number : 014-8603450   

Boleh la usha-usha kalau nak cuba perkhimatan Almy Cafe, In shaa Allah Alamy cafe akan berikan perkhimatan yang terbaik buat kamu. Menjelang Bulan Ramadhan pula Almy Cafe akan ditutup selama sebulan Di Alam Mesra dan bertapak di Bazar Ramadhan UMS dan Down Town Alam Mesra. Kalau datang Bazar sini boleh la cari Alamy Cafe ni.

Sekian



8 comments:

  1. InsyaAllah uni...nampak makanan sedap2 semua

    ReplyDelete
  2. Wahh napa x ajak huhu.. dekat ja nak pi alamesra

    ReplyDelete
  3. semua nampak sedap2, lagi2 part tuhau tu .. ohmaifruit...

    ReplyDelete
  4. Nyum nyum ! i is rindu sambal dia huhu

    ReplyDelete
  5. Wahhh, tahniah Amy muda2 lagi sudah ada bisnes 😄👍 Tengok gambar di facebook, rupanya betul si Amy junior skola dulu ☺

    ReplyDelete
  6. wah...nampak sedap tu..tp nama makananya pelik2 la...hhehhe

    ReplyDelete
  7. Hello there. I discovered your site by way of Google even as looking for a similar topic, your website got here up. It appears great. I’ve bookmarked it in my google bookmarks to come back then.
    24k gold serum islamabad

    ReplyDelete

Assalamualaikum Kamu, TQ sudi singgah.. Sila tingalkan jejak kamu yer, agar tak hilang dari RADAS dan maaf jika tak sempat membalas comment, saya akan membalas kunjungan anda ^_^