25 May 2017

Trip Cowboy Sabahan Blogger

Assalamualaikum, Allahamdulilah pertemuan pertama bersama  Sabahan Blogger Eca dan Jun pada Jumaat lalu ( 19 Mac 2017 ). Pertemuan yang agak singkat membawa kami menyusul Cowboy Town Sebab tu namakan Trip Cowboy Sabahan Blogger. Hihihihihi..


Sabahan Blogger

Seawal jam 7.00 Am kami bertolak meninggalkan rumah ( pada malam tu unni bermalam kat rumah eca ). Menyusui jalan Tuaran, Kota Kinabalu, Allahmdulilah tak terjebak dengan Jem. Kami memulakan pagi dengann makan la kan.. Apa lagi yang paling best selain makan!!! 

Trip Cowboy Sabahan Blogger
Nasi Kerabu
Terasa sangat terharu bila Unni dapat makan ni kat Sabah. Last makan 2015. Nasi kerabu ni memang kegemaran Unni dari dulu, kini dan selamanya. Sungguh tak sangka Kat Kota Kinabalu ada restoren yang di usahkan oleh orang terengganu, kedai pun nama T'Ganu Kita.

Nanti Unni Review pasal restoren ni ya.

Sarapan kali ini hanya bersama Eca. Sementara Jun mestilah sarapan bersama suami tercinta di rumah dan kami akan berjumpa di Cowboy Town. Selesai makan-makan kami pun memulakan perjalanan ke Cowboy Town!!! Unni datang Kota Kinabalu dari Tawau semata-mata nak datang sini jak.

Sabahan Blogger
Sabandar Leisure Rides aka Cowboy Town.. Lebih kurang jam 11.00 Am kami tiga pun berjumpa, sapa sangka kan dari komen-komen di blog sampai boleh laga-laga Pipi.. Teruja sangat-sangat. Tempat ni baru jak di buka Tahun lalu but belum di rasmikan sampai hari ini so masuk mesti la free. Kat dalam ni macam-macam boleh buat.

Ok benda wajib kalau datang sini adalah Naik Kuda!!!! kalau takut beranikan diri jak la, takut rugi..hahahaha.

Sabahan Blogger

Jangan jadikan pakaian sebagai alasan tau!!! Kamu tahu tak menunggang kuda ni salah satu Sunnah Rasulullah SAW. Zaman Rasulullah SAW tak da secanggih kita hari ini ada kereta. Pengakutan utama mereka hanya kuda dan Unta. Jangan risau setiap sorang akan di sediakan seorang Guide.

Yang paling teruja Jun Zie la, da 2 kali datang tapi kedatangan kali ke 3 ini baru berjaya menunggang kuda. Hahahahahaha. Dalam hidup ni keyakinan diri tu penting, jangan sesekali menyerah selagi ia tidak melanggar syariat islam. Jangan sampai over Comfident pulak tu pun bahaya juga.

Sabahan Blogger
Payah Bakau
Selepas Menunggang Kuda kami teruskan menyusuri payah bakau.. Haaaaaaa.. View mmang lawa, kalau nak buat photoshort weding pun best btw sini memang selalu adakan photoshort weding. Kat sini pun ada restoren bamboo dan macam-macam lagi yang sedang giat di bangunkan.

Baca Full kat SINI tentang Sabandar Leisure Rides aka Cowboy Town.

Sabahan Blogger
Setelah menyusuri kawasan payah bakau kami meruskan perjalanan ke Pantai Sabandar Tuaran, bersebelahan jak dengan Cowboy Town. Subahanallah, indahnya ciptaanNya. Jangan kata kamu tak tahu, Sabah memang terkenal dengan pantai-pantai dan Pulau yang cantik. Salah satu tarikan pengunjung ke Sabah adalah kena keunikan Pantai dan Pulau semulajadi.

Sabahan Blogger
Di bawah sinaran Matahari waktu tenghari., Hahahahaha namun demi sebuah pantai yang indah, Allahamdulilah masih mampu merasai nikmat Allah yang semua orang tak mampu merasainya. Kalau kamu da sampai Cowboy Town ni tapi tak datang pantai ni, pasti kamu akan menyesal. Sangat-sangat menyesal. Sebab apa?? sebab rugi la.. hihihihihi

Alamy Cafe Alam Mesra
Bila da puas selfie.. Mesti lah lapar tu pun sibuk datang, so rezeki kami da invate dari sebuah cafe Alamy Cafe. Kalau pagi merasa nasi warna biru ( nasi kerabu ) tengahari pulak nasi warna hijua. Nasi Pandan Alamy Cafe.. Rasa dia perhhh menang sedap, ayam goreng yang ranggup, sambal dia jangan kata la menyegat sangat.!!!!

Kamu baca kat SINI tentang Alamy Cafe, Alam Mesra Kota Kinabalu.

Usai makan tengahari, lebih kuran jam 12.30PM tiba la masa untuk kembali kejalan yang benar Jun nak pergi rumah mertua, Eca nak mengajar jam 2.00 PM dan Unni pulak pulang ke Keningau-Tawau. Trip yang hanya mengambil masa selama lebih kurang 6 jam ( jauh lagi perjalanan balik Tawau 9 jam ) Namun cukup bermakna buat Unni dan sangat-sangat berharga.

In Shaa Allah ada rezeki Trip Sabahan blogger akan terus diadakan bukan kami bertiga sahaja tapi kami semua yang bergelaran Sabahan Blogger. Allahmdulilah kini Komuniti Sabahan Blogger lebih Kukuh dan bangit semula.


Follow Blog Sabahan Blogger

Like Page Sabahan Blogger :
                                                 

8 comments:

  1. Wah...bila SA nak sampai ke Sabah ni...

    ReplyDelete
  2. Bestnya awak semua..nak join ..inshaAllah secepatnya ya..uncle Etuza ja call me..

    ReplyDelete
  3. Rupanya tanpa disedari banyak blogger dah dalam blog list Etuza tu rupanya Sabahan,...baru kenal beberapa lah ya. Dah follow dan link ke blog Etuza ni..

    ReplyDelete
  4. alhamdulillah. smoga rncgn lebih byk dpt dlaksanakan lepas ni =D teruja mau jmpa smua ! =D

    ReplyDelete
  5. Bestnyaa... sy tgok ramai org pi cna.. hahah belum pernah pigi cna lgi nie...

    ReplyDelete
  6. Mengganggu gugat nafsu tengok makanan time posa ni 😂

    ReplyDelete
  7. Sebelah rumah ja ni tapi nda sampai2 lagi 😂

    ReplyDelete

Assalamualaikum Kamu, TQ sudi singgah.. Sila tingalkan jejak kamu yer, agar tak hilang dari RADAS dan maaf jika tak sempat membalas comment, saya akan membalas kunjungan anda ^_^