04 May 2017

Doa Asmaul Husna : Allah Ya Muhaimin

﷽‎ 

 
Assalamualaikum,

Mari kita memanggil-manggil nama Allah sambil memujiNya,

Allahumma Ya Muhaimin, Ya Muhaimin, Ya Muhaimin

sesungguhnya Engkau Maha Melindungi lagi maha memelihara.

Engkau memeliharaku dari kepanasan matahari dengan mencipta awan, Engkau melindungiku di dunia ini dengan mengawal panas, hujan, angin agar memberi manafaatMu ya Naafi' dan tidak memudaratkan Ya Dharru, Engkau ya Muhyi menghijaukan alam dgn kehijauan pokok-pokok, kami masih blh menghirup oksigenMu dan terlindung kami dari keracunan karbon diokside.

Engkau ya Muhaimin ya Waliy mengawal binatang2 buas dan berbisa daripada memudaratkan kami ya dharru, Engkau ya Muhaimin mengurniakan sistem perkumuhan dalam tubuh kami agar setiap bahan buangan dapat dibersihkan dari tubuh kami, Engkau juga melindungi kami dari gangguan makhluq ghaib yang kami tak nampak, Engkau juga ya Muhaimin memelihara kami dari kejahatan dan dosa dengan pancaran cahaya hidayahMu ya Nuur ya Haadi ya Haq. 

Ya Allah ya Muhaimin, peliharalah kami dari siksaanMu ya Muntaqim di dalam kubur nanti, pelihara kami dari lemas dengan peluh dan air mata di mahsyar nanti, pelihara kami dari jatuh daripada titian sirat dan pelihara kami dari dicampakkan ke dalam api nerakaMu ya muntaqim, sesungguhnya Engkau maha memelihara lagi maha pengasih penyayang ya Rahman ya Rahim..

4 comments:

  1. أمين يا رب العالمين...

    ReplyDelete
  2. Ya Muhaimin
    Lindungilah kami daripada azab siksaan api neraka.

    ReplyDelete
  3. ALHAMDULILLAH......
    T.KASIH UNNI. KAKAK SHARE PAGE NI, YA ...

    ReplyDelete

Assalamualaikum Kamu, TQ sudi singgah.. Sila tingalkan jejak kamu yer, agar tak hilang dari RADAS dan maaf jika tak sempat membalas comment, saya akan membalas kunjungan anda ^_^