01 May 2017

Doa Asmaul Husna : Allah Ya Quddus

﷽‎

Allah Ya Quddus

 
Assalamualaikum,

Mari kita terus membasahi lidah dan hati dgn memuji Allah dgn menyebut-menyebut Nama-namaNya,

Allahumma Ya QuddusYa QuddusYa Quddus,

sesungguhnya Engkau yang Maha suci lagi sempurna. Setiap yang berlaku itu adalah atas kehendak dan takdirMu ya Qodir ya Muqtadir yang melambangkan kesucian dan kesempurnaan Mu, kurniaan dan kasih sayang serta pemeliharaanMu melalui pelbagai peristiwa yang bersilih ganti antara kesempitan dan kesenangan,  antara kejatuhan dan kenaikan, antara kemuliaan dan kehinaan, adalah tanda kesempurnaan sifat pemurah dan penyayangMu ya Quddus ya Rahman ya Rahim, kesempurnaan kebijaksanaan Mu ya Quddus ya Alim ya Hakim ya Rashid, kesempurnaan kekuasaan Mu ya quddus ya qodir ya muktadir ya aziz ya jabbar ya mutakabbir.

Allahumma ya Quddus yang maha suci lagi maha sempurna, tindakanMu sangat tepat, tidak pernah tersilap, tepat pada masanya, caranya dan kesannya, sekiranya daku lemah, Engkau memberiku kekuatan dengan peristiwa yang memaksa diriku bergerak dengan kuat dan laju, Engkau tidak akan membiarkan daku terleka dan terlalai dalam dunia yang fana ini. Sekiranya daku terleka dengan harta benda dunia dan cinta manusia yang menyekat dan mengikat ku daripada datang hampir kepadaMu,  Engkau ya Quddus seringkali memisahkan dan memutuskan dunia dan manusia agar hati ini merdeka daripada makhluq, dapat kembali mengabdi diri kpMu.

Ketika daku tersasar ke jalan neraka, Engkau ya Quddus mencipta peristiwa itu mengembalikan daku ke jalan syurga, sesungguhnya tiada peristiwa yang berlaku kepada ku melainkan tanda kesempurnaanMu ya quddus..

2 comments:

Assalamualaikum Kamu, TQ sudi singgah.. Sila tingalkan jejak kamu yer, agar tak hilang dari RADAS dan maaf jika tak sempat membalas comment, saya akan membalas kunjungan anda ^_^