20 May 2017

Doa Asmaul Husna : Allah Ya Sami'



Assalamualaikum,

Kita sambung lagi pelajaran mengenal Allah.

Allahumma Ya Sami'Ya Sami'Ya Sami'

sesungguhnya Engkau yang maha Mendengar, 

Engkau mendengar setiap bicara hati, rintihan, tangisan, rayuan, permintaan, harapan, cita-cita dan apa saja doa hambaNya yg merintih kpNya.

Ya Sami', Engkau tidak pernah membezakan antara hamba-hambaMu yg miskin atau kaya, yang sihat atau sakit, yang muda atau tua, semuanya Engkau memberi layanan yang sama, Ya Rahman Ya Rahim. 

Ya Sami', dengarilah rintihan hambaMu ini di pagi yang mulia ini ya Karim, sesungguhnya daku ingin hidup sebagai abdi dan khadamMu yang sejati yang Engkau redhai, setiap saat daku ingin dalam ketaatan, tak mahu dalam dosa dan kemurkaanMu. 

Ya Sami' ya Mujib, dengarlah rayuan hambaMu ini, tunjuki ku jalan yang lurus, ya Nuur ya Haadi ya Haq, kurniakanku ilmu mengenalMu ya Alim ya Hakim ya Rashid, agar daku dapat mengasihiMu, kagum kepadaMu dan gerun kepadaMu. 

Ya Sami', walau tiada siapa yang mendengar rintihanku, Engkau tetap sudi mendengarnya. Ya Sami', lepaskan daku dari tali perhambaan kepada nafsu, manusia dan makhluq, dan ikatkan daku dengan tali perhambaan hanya kepadaMu ya Ahad, ya Wahid ya Somad, dan kukuhkan tali ini ya Aziz ya Qowiy ya Matin, dan kekalkan ikatan yang kuat ini ya Baaqi....

2 comments:

Assalamualaikum Kamu, TQ sudi singgah.. Sila tingalkan jejak kamu yer, agar tak hilang dari RADAS dan maaf jika tak sempat membalas comment, saya akan membalas kunjungan anda ^_^