09 May 2017

Doa Asmaul Husna : Allah Ya Baari'

﷽‎ 

Allah Ya Baari'

Assalamualaikum,

Mari kita berkenalan dengan Allah Ya Baari'

Allahumma Ya Baari'Ya Baari'Ya Baari',

Sesungguhnya yang maha mengatur, alam buana ini bergerak dengan aturanMu, Engkau mengatur pergerakan bulan, bintang dan matahari, planet bergerak diatas orbitnya dengan aturanMu, Engkau juga mengatur perjalanan hidup manusia, dari kelahiran hingga kepada kematian.

Setiap peristiwa yg datang dalam hidupku semuanya diatur olehMu satu persatu, samaada kesenangan maupun kesempitan, kejayaan maupun kegagalan,  kesihatan maupun kesakitan, kenaikan maupun kejatuhan, kemuliaan maupun kehinaan, semuanya itu diatur olehMu. 

Engkau juga mengatur perjalanan hidup ku di mahsyar, di hari perhitungan,  hari hisab, mahkamah Mu di akhirat dan ketika melalui titian sirat. ya Allah, daku mohon agar Engkau aturkan perjalanan yg baik dan yang Engkau redhai dalam setiap saat hidupku di dunia ini dan di akhirat nanti.

Ya Allah janganlah Engkau biarkan daku mengatur sendiri hidupku mengikut nafsuku untuk kepentingan diri sendiri, tetapi aturlah ya Baari' hidupku seperti kehidupan Rasulullah SAW, yang mana setiap saat hidup baginda, memberi kasihkasayang kepada orang sekeliling, memberi ilmu dan bimbingan menuju syurgaMu, agar di akhirat nanti dalam perjalanan di akhurat dapat ku menumpang kenderaan baginda yang lajunya lebih laju dari cahayaMu..

1 comment:

Assalamualaikum Kamu, TQ sudi singgah.. Sila tingalkan jejak kamu yer, agar tak hilang dari RADAS dan maaf jika tak sempat membalas comment, saya akan membalas kunjungan anda ^_^