12 May 2017

Doa Asmaul Husna : Allah Ya Qohhar

﷽‎ 

 Allah Ya Qohhar

Assalamualaikum,

Jangan pernah jemu dalam menyebut nama-namaNya
  
Allahumma Ya QohharYa QohharYa Qohhar,

sesungguhnya Engkau Maha menundukkan.

Engkaulah yang menundukkan matahari kepadaMu dan memancarkan cahayaMu ke bumi, Engkau menundukkan planet-planet sehingga ia beredar diatas orbitnya dengan patuh sekali, bulan dan matahari silih berganti menjalankan tugasnya malam dan siang tanpa terlambat sesaatpun, Engkau ya Qohhar menundukkan para malaikatMu, ada yang sujud kpMu selama2nya, Engkau ya Qohhar juga mampu menundukkan manusia untuk rukuk dan sujud kepadaMu, Engkau menundukkan ego, kesombongan, ketakburan manusia, sesungguhnya tiada sesuatupun yang tak boleh ditundukkan olehMu ya Qohhar. 

Ya Qohhar, tundukkan nafsu makanku yg seringkali berlebih-lebihan, nafsu tidurku yan seringkali melebihi had, nafsu membeli belah yang seringkali membazir, nafsu berborak yang seringkali tersasar, nafsu bermewah yang seringkali mendatangkan kemarahanMu. 

Tundukkan diri ini kepadaMu di pagi hari kerana mungkin esok daku terbaring dalamm keranda tanpa boleh rukuk dan sujud lagi kepadaMu..

1 comment:

Assalamualaikum Kamu, TQ sudi singgah.. Sila tingalkan jejak kamu yer, agar tak hilang dari RADAS dan maaf jika tak sempat membalas comment, saya akan membalas kunjungan anda ^_^